A weboldal készítés célja

2019-08-17

Egy weboldal készítésének célja sokféle lehet. Ezek közül a legáltalánosabb hogy információt nyújtson és biztosítsa a gyors kapcsolatteremtés lehetőségét az érdeklődők és a weboldal ügyfélszolgálata között. 


goal.jpg

Ezek közül, bár a kapcsolat biztosítása látszik a legegyszerűbbnek, mégis sok mindenre kell odafigyelni az ehhez szükséges funkciók tervezésénél, mert gyakran ezen a ponton vesztik el a weboldalak a legtöbb érdeklődőt. Fontos például mérlegelni, hogy milyen kapcsolatteremtési formákat kínáljunk a sok lehetőség közül, amihez biztosítani tudjuk a kielégítő ügyfélszolgálatot és, ami leginkább megfelel a célcsoportunknak. A legjellemzőbbek a telefonszám, emailcím és levelezési cím féltüntetése, de sűrűn használnak már weboldalon belül, vagy a weboldalba integrált chat programokat, ugyanakkor a közösségi média platformjai is használhatóak már erre a célra.

Továbbá oda kell figyelni, hogy az elérhetőségi adatok hol találhatóak meg az oldalon. A statisztikák szerint, minden szükséges kattintás jelentős lemorzsolódást jelent az érdeklődők köréből, azért a lehető legrövidebb úton hozzá kell tudni férni a kapcsolattartási lehetőségekhez. A legjobb, ha ezek folyamatosan szem előtt vannak, anélkül, hogy zavarnák a látogatót az oldal tartalmának böngészése közben, ha itt azt is figyelembe vesszük, hogy az oldalnak áttekinthetőnek kell lennie a különböző méretű mobiltelefonokon és tableteken is, hiszen már a látogatók legalább fele ezeken fogja felkeresni az oldalt, akkor látszik hogy ez komolyabb tervezést, átgondolást igénylő feladat.

Apróság ugyan, de számít az is, hogy a mobiltelefonról egy elérhetőségi telefonszám egy kattintással hívható legyen, hogy ne kelljen külön begépelni az emaicímet, vagy külön megnyitni a skype-ot. Ezek a feladatok nem igényelnek különösebb technikai felkészültséget, de odafigyelést, kellő körültekintést a weboldal készítése során igen, és a weboldal eredményessége ezeken is múlik.


Az információ nyújtás egyik alapvető pontja a bemutatkozás. A bemutatkozás azonban már nem a kapcsolatteremtésben, hanem a kapcsolat építésben játszik fontos szerepet, ahol egyrészt elkezdhetjük kiépíteni a felénk való bizalmat az érdeklődőben, másrészt szűrjük is a célközönségünket, ezért a weboldal készítés célmaghatározásával összhangban kell lennie a bemutatkozás helyének, kinézetének, terjedelmének és tartalmának is.

Természetesen a kapcsolatépítés és informálás mint általános cél, a weboldal egészére igaz

A bemutatkozás szerepe kiemelt ebből a szempontból, ugyanakkor a weboldal készítésekor minden részlet tervezésekor figyelmet kell fordítanunk ezekre a szempontokra is.


Az általánosan jellemző informálási és kapcsolatépítési célon túl a legtöbb weboldalnak vannak speciális céljai is. Ilyen lehet termékek értékesítése, véleményformálás, brand építés, figyelem felkeltése, közösségépítés, adatbázis építés, hogy csak a gyakoribbakat említsem. Ezek közül kell kiválasztanunk azokat, amiknek a megvalósítására szeretnénk és tudunk is időt és pénzt fordítani, mert egy cél megvalósítása általában a célcsoport igényeinek és érdeklődésének alapos felmérését, az ennek megfelelő tartalmak, termékek és árak elkészítését és elérését, valamint a weboldal ehhez szükséges funkcióinak az elkészítését, megfinanszírozását jelenti. Mindez szerteágazó ismereteket, komoly idő, vagy anyagi ráfordításokat jelent.

A kevesebb több elve itt is érvényesül, azaz jobb ha először néhány célt választunk ki, abba fektetünk bele és kibontakoztatjuk, sikerre visszük a saját üzleti szegmensünkben, mintha egyszerre foglalkozunk mindennel félig. Utóbbi esetben nagy a veszélye, hogy ugyan széles célcsoportot fedünk le, de nem tudunk olyan minőséget nyújtani, amivel ki tudnánk építeni azt a fokú érdeklődést és bizalmat az érdeklődőkben, ami szükséges a meghatározott céljaink teljesüléséhez, így például a vásárláshoz, feliratkozáshoz, kapcsolatfelvételhez, ajánlatkéréshez. Azokat a célokat, amik az első körbe nem fértek bele, prioritás szerint későbbre ütemezhetjük és a már megszerzett tapasztalatok birtokában hatékonyabban láthatunk neki a megvalósításuknak.

A fentiekből látszik, hogy ma már egy - a vállalkozás céljait kiszolgáló - eredményes weboldal készítése sok szakterületet felölelő, összetett feladat. A weboldalunk elkészítésére ezért célszerű olyan partnert választani, aki sok éves tapasztalattal és a területet minél inkább átfogó, gyakorlatban is kipróbált tudással rendelkezik.

A nálunk megrendelt weboldal készítéséhez közel két évtizedes weboldal fejlesztő és piackutatási tapasztalattal rendelkezünk, valamint folyamatosan fejlesztünk és naprakészen tartunk egy keretrendszert, amiben a kis céges weboldalaktól, a nagyobb webáruházakon keresztül, a komplex portálrendszerekig bármit le tudunk fejleszteni és az ütemezett fejlesztéseket is meg tudjuk oldani többletköltség nélkül.

Amennyiben szeretné a weboldalának elkészítésénél kiaknázni a fenti lehetőségeket és olyan csapatra bízni a fejlesztést, akik támogatni tudják a weboldalának elkészítésével kapcsolatos minden területen, akkor kérjen tőlünk ajánlatot, vagy válasszon keretrendszerünk általános moduljai közül!